Στο πλαίσιο των δράσεων της Περιβαλλοντικής Ομάδας για το σχολικό έτος 2025-2026 του Γυμνασίου Άνω Μεράς, με υπεύθυνο εκπαιδευτικό τον κ. Γεώργιο Ζαφειρόπουλο (Γεωλόγο – Οικονομολόγο), πραγματοποιήθηκε μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα περιβαλλοντική δράση με κεντρικό θέμα την τυροκομία και τη γευσιγνωσία τοπικών προϊόντων της Μυκόνου.
Οι μαθητές επισκέφτηκαν την παραδοσιακή τυροκομική μονάδα Mykonos Farmers του κ. Γεώργιου Συριανού, όπου είχαν την ευκαιρία, με βιωματικό τρόπο, να γνωρίσουν από κοντά τη διαδικασία της τυροκόμησης. Παράλληλα, ενημερώθηκαν για τις συνθήκες παραγωγής και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά παραδοσιακών προϊόντων, όπως η κοπανιστή, το ξινότυρο, η τυροβολιά, η γραβιέρα και το γιαούρτι.
Ιδιαίτερη χαρά προκάλεσε στους μαθητές η δυνατότητα γευσιγνωσίας των προϊόντων της μονάδας, τα οποία τους προσφέρθηκαν με μεράκι και φιλοξενία από τα μέλη της. Η εμπειρία αυτή συνέβαλε ουσιαστικά στην κατανόηση της σημασίας της τοπικής παραγωγής και της παραδοσιακής τυροκομίας.
Η δράση αποτέλεσε ένα σημαντικό ερέθισμα για την κατανόηση της κατάστασης που επικρατεί στον τυροκομικό κλάδο, ο οποίος αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο της πολιτιστικής ταυτότητας της Μυκόνου. Αξίζει να σημειωθεί ότι η παραδοσιακή τυροκομία των Κυκλάδων έχει ενταχθεί στον κατάλογο της Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς του Υπουργείου Πολιτισμού, γεγονός που αναδεικνύει τη σημασία της διατήρησης και βιωσιμότητας του επαγγελματικού αυτού κλάδου για την ευρύτερη νησιωτική περιοχή.
Η Περιβαλλοντική Ομάδα εκφράζει τις θερμές της ευχαριστίες στον κ. Γεώργιο Συριανό και την ομάδα του για την εγκάρδια φιλοξενία, την άρτια ξενάγηση και την εξαιρετική εμπειρία γευσιγνωσίας που προσέφεραν στους μαθητές.




